DIY- JAK ZROBIĆ BETONOWĄ DONICZKĘ

sobota, maja 16, 2015


Cześć, jak się macie? Dzisiaj pokażę Wam bardzo prosty sposób na zrobienie betonowej doniczki używając tektury. Sama często z niego korzystam, zwłaszcza gdy nie mam pod ręką plastikowych opakowań. Miejcie na uwadze, że każda doniczka może się od siebie trochę różnić, gdyż tektura lubi się wyginać w różnych miejscach pod wpływem ciężaru i wody :) Taka doniczka będzie świetną dekoracją do każdego wnętrza bądź balkonu, a także jako upominek - pamiętajcie że już niedługo jest dzień Matki :) a mamom zawsze podobają się rzeczy które sami zrobiliśmy. 

Przygotowałam dla Was także najczęściej zadawane pytania odnośnie betonowych doniczek:


1. jak długo robi się taką doniczkę? 

wszystko zależy od rozmiaru i formy jakiej używamy do stworzenia doniczki, zazwyczaj jest to 10-15 min. jeśli mamy wszystko przygotowane. 

2. czy w takiej doniczce można podlewać kwiaty? 

oczywiście, że TAK , doniczka nie powinna przeciekać, można podlewać kwiatki do woli, jeśli jednak zobaczycie że doniczka robi się ciemniejsza od wody znaczy że trochę przesadziliśmy z podlewaniem

3. czy beton można malować farbami? 

jasne, najlepiej sprawdzają się farby akrylowe, olejne a nawet plakatowe.


A więc zaczynamy, do tego projektu będziecie potrzebować:
  • beton B-20 lub zaprawę betonową np. Ceresit CX 15
  • tekturę
  • nożyczki
  • taśmę opakunkową
  • ołówek / marker
  • linijkę
  • wodę
  • wiaderko / pojemnik na beton
  • rękawiczki
  • mieszadełko
KROK 1. 
Rysujemy kształt doniczki na kartonie, następnie wycinamy i przyklejamy taśmę na złączeniu. Moja doniczka będzie kwadratowa, natomiast środek okrągły.  
KROK 2.
Upewniamy się, że miejsce wokół nas jest przykryte folią, aby go nie pobrudzić.
Następnie mieszamy beton/ zaprawę z wodą - tak aby miała konsystencję rzadkiego ciasta

KROK 3. 
Do kwadratowej formy wlewamy beton na ok. 4 cm, okrągłą formę kładziemy na wierzch i uzupełniamy betonem do końca krawędzi 
KROK 4.
Obciążamy okrągłą formę kamieniami, tak aby się nie unosiła do góry

KROK 5.

Pod wpływem ciężaru betonu tektura troszkę się zniekształca, więc zabezpieczyłam ją taśmą, w ten sposób kształt naszej doniczki nie ulegnie zmianie 

KROK 6.

Czekamy ok 12h aż nasza doniczka będzie całkowicie sucha, po wyschnięciu możemy ją zabezpieczyć gruntem Atlas, żeby się nie obsypywała, i GOTOWE możemy sadzić kwiatki lub sukulenty ! 




Znalazłam dla Was filmik instruktażowy jak wykonać taka betonową doniczkę !

Kto będzie próbować? 
Kochani uciekam na swoje pierwsze blogowe spotkanie 'BLOG IN TALK' z blogerami we Wrocławiu ! 
Udanego weekendu i S T A Y   C R E A T I V E ! 
Magda

You Might Also Like

30 komentarze

  1. Super pomysł i wygląda niebanalnie :) Zamiast tekturowego środka możemy zamurować plastikową doniczkę i wtedy już na pewno nie musimy się martwić o przeciekanie przy podlewaniu ;)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super doniczka! Idealna do sukulentów :) Do zobaczenia niebawem w Bułce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, spotkanie się udało ! miło było Cię poznać !!!

      Usuń
  3. długo już się zabieram za zrobienie czegoś z betonu. Dziękuję za instrukcję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W garażu mam uzbierane materiały na betonowe cuda i wszystkie pozostałości po wykańczaniu domu - zaprawy/wylewek/szpachli :-) Będę eksperymentować co lepsze, a co się nie nadaje.
    Spotkanie koniecznie trzeba powtórzyć - może jakoś twórczo ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie byłam przekonana do betonu, ale teraz aż chyba też zrobię takie doniczki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jak zwykle strzał w 10! bardzo lubię Wasze pomysły

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam beton i taka doniczka jest naprawdę świetna :)!
    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pomysł mega - muszę spróbować :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale super:) Zdecydowanie spróbuję, bardzo pasowałyby mi takie doniczki do ogródka:) pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie sądziłam, że wystarczy zwykła tektura do odlewu...Świetna!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale piękne... Chyba też sobie sprawię. Uwielbiam sukulenty, będzie pasowało :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Próbowałaś robić je w większych rozmiarach? Korci mnie żeby zrobić takie cuda w wersji do ogrodu na małe drzewka. BTW piękny pomysł i dobrze opisany!

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajna nawet, ale ja wolę zdecydowanie gładkie doniczki :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Próbowałam kiedyś robić taką doniczkę, ale jakoś brzydko mi wyszła, była chropowata i w ogóle chyba wybrałam słabą kategorię cementu. W końcu się zdenerwowałam i zamówiłam doniczki prze internet na tej stronie ilikebeton.com/. Przyznam, ze znacznie lepiej wyglądają niż, które sama wyprodukowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie wyszła, jakoś ją obrabiałaś czy szlifowałaś po wyschnięciu? Moje niestety przyjęły fakturę kartonu, średnio to wygląda.

    Jeszcze spytam o tę białą lampkę w tle na dwóch ostatnich zdjęciach - własny wyrób czy kupna? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, nic nie szlifowałam, jeśli chodzi o obrabianie czy szlifowanie to można delikatnie zanim doniczka stwardnieje, wtedy łatwiej się pracuje z betonem czy cementem.

      Lampka kupowana :)

      Usuń
  16. Surowa doniczka, fajnie to wygląda i nadaje niepowtarzalnego stylu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam takie surowe klimaty. Betonowe donice Nowoczesne podejście do wystroju. Takie doniczki są idealne do kaktusów albo sukulentów.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajny wpis. Ostatnio też próbowałem zrobić podobną doniczkę :) Pomysł z tekturą jest rewelacyjny. Długo kminiłem z czego zrobić formę.. Dziękuję za bardzo fajną inspirację.

    OdpowiedzUsuń