Przygotowania do Świąt + przepis na ciastka

piątek, grudnia 26, 2014


Nasze przygotowania do Świąt rozpoczęły się już w połowie grudnia, od ubrania choinki.


w tym roku wybraliśmy sosnowe drzewko i minimalistyczne białe dekoracje, które wcześniej sama zrobiłam TUTAJ . Dobrałam do nich metalowe ozdoby i czerwone światełka, które kupiłam rok wcześniej w Paperchase Glasgow. 



dla jeszcze lepszego wyglądu, dodałam słodko-miętowe laski - candy cane 




musieliśmy także zobaczyć jarmark Bożonarodzeniowy we Wrocławiu, który znajduje się w dwunastce najpiękniejszych jarmarków w Europie. 



potem przyszła pora na dekoracje mieszkania i stołu




Nasz ukochany dziadek do orzechów przyjechał z nami prosto ze Szkocji :) - na szczęście nic mu nie odpadło podczas przeprowadzki 



W domu staram się nie szaleć ze świątecznymi dekoracjami, dodaję po prostu więcej świeczek, świeczników, wianków i dużo drewnianych bibelotów :) 
Gdy mieszkanie zostało udekorowane, zaczęliśmy kupować i robić prezenty 



Te uchwyty są akurat dla nas :) będą świetnie pasowały do szafek które robimy 



Kilka prezentów, którymi obdarowaliśmy najbliższych - pięknie pachnące mydełka i piszcząca zabawka dla Helenki 

potem pakowaliśmy prezenty





prezenty zapakowałam w szary papier w śnieżynki, do tego dobrałam sznurek jutowy i własnoręcznie wykonane imienniki z masy szybkoschnącej oraz małe gałązki choinkowe dla ozdoby
Dzień przed wigilią upiekłam dla wszystkich słodkie upominki 



W tym roku pierwszy raz skorzystałam z przepisu Lily Pebbles, i muszę przyznać że wyszły bardzo dobre ! Lily nazwała je Brookies - od brownie cookies 

Przepis na ciastka ok. 70 porcji ( ja zrobiłam dużo większe i wyszło mi ok. 20-stu)

  • 85 g kakao
  • 400 g cukru
  • 125 ml oleju
  • 4 jajka
  • 2 łyżeczki aromatu waniliowego
  • 250 g zwykłej mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 60 g cukru pudru
czas przygotowania 20 min 
czas pieczenia ok. 12 min
piekarnik nastawiamy na 180 stopni


  • do średniej miski dodajemy kakao, cukier i olej - mieszamy . Do tej samej miski pojedynczo wbijamy jajka i dodajemy aromat waniliowy. Następnie mieszamy mąkę, proszek do pieczenia i sól (w osobnej lub tej samej misce) i wszytko razem mieszamy!  
  • przykrywamy masę ściereczką i odkładamy na 4h ( ja odłożyłam na balkon na 30 min)
  • rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni i wykładamy blachę papierem 
  • na talerz rozsypujemy cukier puder, bierzemy łyżkę i nabieramy trochę ciasta, a następnie robimy z niego małą kulkę i turlamy ją po talerzu z cukrem pudrem
  • pieczemy przez 10 -12 min, po upieczeniu zostawiamy je na blaszce na ok. 3 min, potem przekładamy na talerz do wystygnięcia
  • i gotowe ! 

Gotowe ciasteczka włożyłam do słoiczków z IKEA,( później można je wykorzystać na sól czy cukier) i przystroiłam sznurkiem z juty, candy cane i gałązką choinkową


Mam nadzieję że Święta były dla Was spokojne a Mikołaj hojny :) Do usłyszenia dopiero w nowym roku, jutro wyjeżdżamy do pracy...życzymy Wam szampańskiej zabawy i szczęśliwego Nowego Roku  

You Might Also Like

6 komentarze

  1. Ale fajny stojak na tablet :D Pewnie przydaje się w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stojak jest rewelacyjny, prosty ale bardzo poręczny, w kuchni świetny ! Bardzo pomocny

      Usuń
  2. Fantastyczny klimat stworzyłaś. Bardzo podobają mi się imienniki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Prezenty cudnie zapakowane, słodki podarunek fantastyczny, zawieszki z imionami obdarowanych - mega ! Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń